திமுக ஆட்சிக்கு வந்து நான்காண்டு நிறைவானதை ஒட்டி நேற்று நேர்காணல் ஒன்றை அளித்த கருணாநிதி தனது அரசியல் வாழ்க்கை, இலக்கியச் சேவை, கலைச்சேவை, மக்கள் சேவை, இலங்கை அரசுக்காக உழைத்துக் கொண்டிருப்பது, கிரிக்கெட் ஆர்வம், உட்பட பல் வேறு விஷயங்கள் தொடர்பாக கருத்துக்களை வெளியிட்டார் அதில் ஈழத் தமிழர்களின் தேசிய இனப்பிரச்சனை, பார்வதியம்மாள், இராமேஸ்வரம் மீனவர்கள் மீதான தாக்குதல் இவை தொடர்பாக அவர் பேசும் போது,
இலங்கைத் தமிழர்: இலங்கைத் தமிழர் பிரச்னை தீர்க்கப்பட வேண்டும், அங்குள்ள தமிழர்கள் அமைதியான நல்வாழ்வு வாழ வேண்டும், பிரச்னைகளுக்கு அரசியல் தீர்வு காணப்பட வேண்டும் என்பதுதான் இங்குள்ள மத்திய, மாநில அரசுகளின் பெரிய விருப்பமாகும். இலங்கை அந்நிய நாடு என்பதால்தான், அவர்களின் உள்நாட்டுப் பிரச்னைகளில் நாம் தலையிடும்போது, முள்மேல் விழுந்த துணியை கிழியாமல் எடுப்பது போல எடுக்க வேண்டியுள்ளது. அந்த அளவுக்கு மத்திய மாநில அரசுகள் செயல்படும்போது, இங்குள்ள சில அரசியல்வாதிகள் அரசியல்ரீதியான உள்நோக்கங்களோடு, தாங்கள்தான் இலங்கைத் தமிழர்களுக்காகப் பாடுபடுபவர்களைப் போல நடிக்கிறார்கள்.
உதாரணமாக பார்வதி அம்மாள் பிரச்னையில், தன்னைச் சுற்றி என்ன நடக்கிறது என்றே அவர்களுக்குத் தெரியாத நிலை உள்ளது. இருந்தாலும் ஒரு சிலர் தங்கள் அரசியல் லாபங்களுக்காக, அவரது உடல்நிலையை வைத்து, தாங்கள் தான் அவர் மீது அக்கறையும், பாசமும், பற்றும் உள்ளவர்கள் என்பதைப் போல திட்டமிட்டு எல்லோரையும் ஏமாற்றிக் கொண்டிருக்கிறார்கள்.
தமிழக மீனவர்கள்: இலங்கை கடற்படையால் தாக்கப்படும் துன்பத்தைக் களைய பல ஆண்டுகளாக முடிந்த முயற்சிகளை செய்து வருகிறோம். எனினும் மீண்டும், மீண்டும் அந்தக் கொடுமை தொடர்ந்து கொண்டு தான் உள்ளது. இதோடு கூடவே கிரிக்கெட் தொடர்பாகவும் அரிய பல கருத்துக்களையும் தெரிவித்துள்ளார் கருணாநிதி
In Andhra Pradesh, devadasi practice is prevalent in Karimnagar, Warangal, Nizamabad, Mahaboobnagar, Kurnool, Hyderabad, Ananthapur, Medak, Adilabad, Chittoor, Rangareddy, Nellore, Nalgonda, and Srikakulam.Kushboo was introduced to South India by the Telugu Movie Kaliyuga Pandavulu opp venkatesh in the direction of K Raghavendra rao. Kushboo Sundar (born Naggarth Khan, on 19 September 1970) is an Indian actress, television hostess and producer. She is also a judge in the Maanada Mayilaada.Khushboo was born in a muslim family and she has three brothers.The Chola empire encouraged the devadasi system . Men and women were dedicated to temple service. They developed the system of music and dance employed during temple festivals.Although the original devadasis were brahmacharinis their entire life, even the contemporary sexual aspects of the rituals that accompany dedication are now considered by many Hindus to be exploitative and not mandatory.From the late medieval period until 1910, the Pottukattu or tali-tying dedication ceremony, was a widely advertised community event requiring the full cooperation of the local religious authorities. It initiates the a young girl into the devadasi profession and is performed in the temple by the priest.The first legal initiative to outlaw the devadasi system dates back to the 1934 Bombay Devadasi Protection Act.Devadasi originally described a Hindu religious practice in which girls were “married” and dedicated to a deity (deva or devi). In addition to taking care of the temple and performing rituals, they learned and practiced Bharatanatyam and other classical Indian arts traditions and enjoyed a high social status.
Following the demise of the great Hindu kingdoms the practice degenerated. Adherents of this movement considered devadasis immoral since they engaged in sex outside of the traditional concept of marriage, and described them as prostitutes.The Hindu revival movement consciously stepped outside the requirements of state electoral politics and western scientific traditions. The movement received strong support from the Theosophical Society of India, whose anti-official stance and strong interest in Indian home rule bound them with the revival of dance and music.
Pioneers like Madam H.P.BLAVATSKY and Colonel H.S.OLCOTT, the founders of the Theosophical movement, had undertaken an extensive tour of South India and propagated the revival of devadasi institutions and the associated art of sadir. They gained support from some sections of the native elite by their public denouncement of western Christian morality and materialism. In 1882, the Theosophical Society of India had set up its headquarters in Adyar, Chennai with the set goal of working towards the restoration of India’s ancient glory in art, science, and philosophy.
The support later given to a revival of sadir as Bharatnatyam by the Theosophical Society was largely due to the efforts ofRUKMINI DEVI ARUNDALE , an eminent theosophist herself. She took up the cause of evolution of sadir and Bharatnatyam, another traditional dance.
The Theosophical Society Adyar provided the necessary funds and organization to back Arundale as the champion for India’s renaissance in the arts, especially Bharatnatyam. The revivalists tried to present the idealistic view of the institution of devadasi. According to their view, it was the model of the ancient temple dancer as pure, sacred, and chaste women, as they were originally.
Kamathipura (also spelled Kamthipura) is Mumbai’s oldest and Asia’s largest red-light district. The area was set up by the British for their troops, which acted as their official “comfort zone”. This small region boasted the most exotic consorts. In the 19th and early 20th centuries, a large number women and girls from continental Europe and Japan were trafficked into Kamathipura, where they worked as prostitutes servicing both British soldiers and local Indian men. When the British left India, the Indian sex workers took over. In recent decades, large numbers of Nepalese women and girls have also been trafficked into the district as sex workers.In colonial era DEVADASIS?, from ANDHRAPREDESH were the main sourse for women in Kamatipura!.The late Mr. Linganna Puttal Pujari (1915–1999), who migrated to Mumbai from Nizamabad in Andhra Pradesh in the year 1928, a prominent social worker and city and state legislator, was largely responsible for most of the civic amenities available to the residents of Kamathipura today.
அறுவை!
இன்னும் எத்தனை “துட்டுக்கு இரண்டு கொட்டைப் பாக்கு” இடுகைகளோ!
இணையத்தளப் பொறுப்பாளரே, தான் எங்கெங்கோ பொறுக்கிய துணுக்குக்களை இப் பாவப்பட்ட பிறவி ஒரு கட்டுரையாயெழுதட்டுமே!
சம்பந்தா சம்பந்தமில்லாமல் ஏன் அறுக்க வேண்டும்?